Do uruchomienia odtwarzacza niezbędny jest Flash Media Player w wer. 10 lub nowszej oraz JavaScript. Jeżeli połączyłeś się mobilnie, to wybierz link właściwy dla Twojego terminala.
Uwaga! Po kliknięciu na centralnym przycisku po prawej stronie odtwarzacza pojawi się playlista z aktualnie dostępnymi już zapisami retransmisji(VOD). * Katedra Dydaktyki Literatury i Języka Polskiego Instytut Filologii Polskiej Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II i Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. oraz patron medialny Grupa iTTv® zapraszają w dniu 11 i 12 kwietnia 2013 roku na transmisje online z konferencji e-polonistyka 3. **PROGRAM KONFERENCJI *11 kwietnia 2013 r. (czwartek) Collegium Norwidianum sala CN-208 *11:00 Otwarcie konferencji: dr hab. Krzysztof Narecki, prof. KUL (prorektor KUL); dr hab. Hubert Łaszkiewicz, prof. KUL (dziekan WNH) **Sesja pierwsza (11:30-13:00) „Współczesna kultura – w stronę zapisu tradycyjnego czy cyfryzacji?” prowadzenie panelu: prof. dr hab. Sławomir Jacek Żurek (KUL) *W panelu wezmą udział: dr hab. Ewa Szczęsna, prof. UW (UW), mgr Andrzej Pająk (CHIP), dr hab. Witold Bobiński, prof. UJ (UJ, WSiP), dr hab. Marek Adamiec, prof. UG (UG) **Sesja druga (14:30-16:30) „Wpływ mediów cyfrowych na rzeczywistość” prowadzenie: dr hab. Ewa Szczęsna, prof. UW *W panelu wezmą udział: prof. dr hab. Paweł Próchniak (UP), O potrzebie humanistyki cyfrowej (tezy do manifestu) dr Agnieszka Smaga (WNH, UKSW) , Wpływ medium cyfrowego – witryn WWW – na konstruowanie nowych zależności pisma i obrazu dr Piotr Marecki (UJ), Remediacja: Przypadek Roberta Szczerbowskiego mgr Kamila Sowińska (UWr), Obecność pisarzy pokolenia 1956 roku we współczesnej kulturze i mediach mgr Agnieszka Pawelec (KUL), Facebook a konektywistyczna teoria uczenia się w epoce cyfrowej. *Dyskusja... **Sesja trzecia (17:00-18:30) „Problemy obioru i interpretacji literatury cyfrowej” prowadzenie: dr Piotr Marecki (UJ) *W panelu wezmą udział: dr hab. Ewa Szczęsna, prof. UW (UW), Interpretacja w świecie mediów digitalnych dr Bogusława Bodzioch-Bryła (Akademia Ignatianum, Kraków), Pomiędzy tekstem literackim a przestrzenią muzealno-galeryjną, czyli o dziełach, które „mówią”. Rozważania na przykładzie instalacji K. Feingolda, C. Utterback, J. Shawa,  J. E. Lewisa i B. Nadeau, mgr Karolina Wawer (UJ), Transformacje poetyki. Język poezji internetu mgr Aleksandra Wójtowicz (IBL PAN), Digitalizacja a lista lektur – analiza odbioru tekstów literackich udostępnionych w Sieci, na przykładzie prac uczestników OLiJP. *Dyskusja... *12 kwietnia 2013 r. (piątek) Collegium Norwidianum sala CN-208. **Sesja czwarta (9:00-11:00) „Internet a doświadczenia czytelnicze” prowadzenie: dr Bogusława Bodzioch-Bryła (Akademia Ignatianum, Kraków). *W panelu wezmą udział:dr Agnieszka Przybyszewska (UŁ), Inna lektura? Wstęp do rozważań o kinetycznym e-czytaniu mgr Urszula Pawlicka (UWM), Dekomponowanie i reinterpretowanie tradycji – na podstawie adaptacji cyfrowej poezji Tytusa Czyżewskiego dr Anna Ślósarz (UP), Dyskursy nierównoległe. Lektury polonistyczne a edukacyjne portale mgr Maciej Maryl (IBL PAN), Dziennik elektroniczny: „literackość” i „blogowość” blogów mgr Joanna Szwechłowicz (UW), Blog jako zapis doświadczeń czytelniczych. *Dyskusja... **Sesja piąta (11:30-13:30) „Internet a lekcje języka polskiego” prowadzenie: dr Anna Ślósarz (UP). *W panelu wezmą udział: dr Małgorzata Latoch-Zielińska (UMCS), Polonista w sieci dr Gabriela Olszowska (Gimnazjum nr 2 im. Adama Mickiewicza, Kraków), O spotkaniu w gimnazjum cyfrowych imigrantów z cyfrowymi tubylcami na lekcjach polskiego mgr Karolina Suszek (KUL/IBE), Internet w edukacji kulturalnej młodzieży - pomoc czy zagrożenie? mgr Ewelina Strawa (UJ), WebQuest po polsku. Metoda projektu w edukacji polonistycznej dr Wioletta Kozak (IBE), Motywowanie uczniów a e-kształcenie. *Dyskusja... **Sesja szósta (14:30-16:30) „Narzędzia cyfrowe wspomagające edukację polonistyczną w szkole” prowadzenie: dr Ewa Nowel (UAM). *W panelu wezmą udział: mgr Agata Poręba (KUL/IBE), Ortograficzne gry on-line jako narzędzia walki z dysortografią uczniów klas 4–6 szkoły podstawowej dr Dorota Holajda (AJD), Gry edukacyjne na lekcjach języka polskiego w szkole podstawowej, gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej dr Magdalena Marzec-Jóźwicka (KUL), Sposoby wykorzystania wybranych gier i ćwiczeń multimedialnych na lekcjach języka polskiego w szkole ponadgimnazjalnej Małgorzata Magenta- Siemiaszko (WSiP), Dobra strona edukacji. Internetowa platforma e-learningowa WSiPnet.pl i możliwości jej wykorzystania w nauczaniu języka polskiego dr Marta Chrabąszcz (Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Dąbrowie Tarnowskiej), Prezentacje MAPPTIPE na lekcjach języka polskiego. *Dyskusja... **Sesja siódma (17:00-18:30) „Dydaktyka sieci czy w sieci – kształcenie polonistów z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych” prowadzenie: dr Magdalena Marzec-Jóźwicka (KUL). **W panelu wezmą udział: dr Mirosław Wobalis (UAM), Wydziałowa Platforma Informatyczna - dydaktyka sieci i dydaktyka w sieci dr Aleksandra Dziak (KUL), Narzędzia cyfrowe w pracy badawczej doktorantów WNH KUL dr Ewa Turkowska (Nauczycielskie Kolegium Języków Obcych, Radom), Internet i nowe media w kształceniu literackim na studiach nauczycielskich dr Ewa Nowel (UAM), Artykuł metodyczny jako forma pisemnego wyrażania myśli w kształceniu studentów polonistyki. *Dyskusja... ***18:30 Zakończenie konferencji: dr Aleksandra Dziak (KUL)
Pomoc techniczna | Czat | iTTv®2004-2014 | Nota Prawna